Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Την πιο ωραία ιστορία αγάπης θα στην πει μια μηλιά

The Giving Tree - Silverstein Shel | Public βιβλία

Το " the giving tree'' είναι μία από τις μεγαλύτερες περίεργες συμπτώσεις της ζωής μου. 

Μία μηλιά που αγαπούσε ένα αγοράκι κι ήταν χαρούμενη όταν έδινε, πότε μήλα, πότε φύλλα, πότε κλαδιά, πότε κορμό και το αγοράκι την αγαπούσε (;) μα αυτό δεν είχε καμία σημασία, γιατί η μηλιά χαιρόταν όταν έδινε. Μα αυτό το κατάλαβα μετά. 

Πρώτη φορά έπεσε στα χέρια μου όταν ήμουν 4 -ή 5 θα σε γελάσω- και μου το διάβαζε η μάνα μου -ή η κυρία που με κράταγε όταν ήμουν μικρή, πάλι θα σε γελάσω. Θυμάμαι που είπα όλο νεύρο και κακό -ναι, τα νεύρα τα έχω από τεσσάρων- "αφού το αγοράκι δεν αγαπάει τη μηλιά, την αγαπάω εγώ και θα είμαστε φίλες, να μου τη διαβάζεις κάθε βράδυ για να μην είναι μόνη".

Κάπου στα 20+ σε μια περίοδο γεμάτη θλίψη, περισυλλογή, καρμπονάρα και προφιτερόλ, ένας πολύ καλός μου φίλος -ναι, γκόμενος ήταν- μου χάρισε το εν λόγω παραμύθι, που ομολογουμένως δε θυμόμουν την ύπαρξή του, αλλά με το που το ξαναδιάβασα, μου θύμισε την ατάκα που είχα ξεστομίσει ως τετράχρονο και μέχρι σήμερα με κάνει να νιώθω πιο περήφανη από ποτέ. Σκέφτηκα λοιπόν, ξαναβρέθηκε, σε μία άσχημη περίοδο της ζωής μου, στα χέρια μου αυτό το παραμύθι. Περίεργες συμπτώσεις. 

Τρίτη και φαρμακερή η προηγούμενη εβδομάδα που  μεσούσης της καραντίνας και στην ψυχολογική κατάσταση που λίγο-πολύ βρισκόμαστε όλοι  αποφάσισα να κάτσω να κάνω καμιά δουλειά -δίνεις εξετάσεις Αγγελική, κάτσε διάβασε anyway- και έπρεπε να βρω ένα βιβλίο να προετοιμάσω, να 'ναι εύκολο, να 'ναι μικρό, -να 'ναι λίγο από όλα και να συμφέρει, να 'ναι νόστιμο, να 'ναι και λάιτ.

Ο Sepulveda δε μας κάνει, η Allende ούτε για αστείο, -γιατί βρίσκεται το καταραμένο '' Αδελφοί Καραμαζόφ'' ακόμα στη βιβλιοθήκη μου και δεν το έχω κάψει, γαμώ τα 142 ονόματα και υποκοριστικά;

Εκεί λοιπόν, ανάμεσα στα σιχτίρια στο Dostoyevsky που έβγαλε νοκ άουτ τη μνήμη μου και στις αγαπούλες που έκανα στο Οβίδιο που ποτέ δεν πρόδωσε την εμπιστοσύνη μου, μου σκάει email από γνωστό βιβλιοπωλείο για προσφορές σε όλες τις κατηγορίες βιβλίων και να το μπροστά μου "the giving tree". Αυτή τη φορά ήρθε να με ξελασπώσει από άπειρη σκέψη και διάβασμα -ρε μπας και είναι κάρμα κι όχι σύμπτωση;

Το ξαναδιαβάζω και συνειδητοποιώ ότι είναι η πιο ωραία ιστορία αγάπης -Χόλιγουντ σε ξεφτίλισε μια μηλιά! Ο Shel σε 20 προτάσεις κατάφερε να διαλύσει τα θεμέλια δίωρων ταινιών. 

Μια μηλιά λοιπόν, που ήταν ευτυχισμένη όταν έδινε. Μια μηλιά που όταν πια δεν είχε τίποτα να δώσει ξανάδωσε κι ένα αγοράκι που ποτέ δεν κατάλαβε πόσα λίγα θέλησε, μπροστά σε αυτά που μπορούσε να έχει. 

Υ.Γ.: Σύμπτωση, τέταρτη κατά σειρά, καθαρίζοντας ντουλάπες -καραντίνα έχουμε- βρήκα εκείνο το αντίτυπο που είχα λάβει στα 20+, είχε κι αφιέρωση! 

Υ.Γ1.: Παράγγειλα ήδη την αγγλική έκδοση και ήδη σκέφτομαι πως θα την αξιοποιήσω στο χριστουγεννιάτικο στολισμό. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Λίγο πριν τα 30

Μπορείς να μου πεις τι παθαίνει ο κόσμος λίγο πριν τα 30;  Φταίει το hollywood; Φταίει το 3 κι ο συμβολισμός του, παρόν-παρελθόν-μέλλον -αλήθεια πίστευες θα ασχοληθώ με την Αγία Τριάδα;- Φταίει η δεκαετία των 20 κι όσα μαζεύτηκαν σ' αυτή; Μπορεί να μην ξέρω τι φταίει, αλλά ξέρω γιατί αντιπαθώ τα 30, λίγο πριν τα 30.  Συνοπτικά, γιατί ο ρεαλισμός μου χτύπησε την πόρτα, γιατί σταμάτησα να πιστεύω σε πνεύματα Χριστουγέννων, Άγιο Βασίλη, νόμο αναπλήρωσης, επιστροφή ενεργειών κι όλα τα μεταφυσικά, γιατί όσο αυξάνει η ηλικία, τόσο φθίνει η αντίληψη πως το καλό θα νικήσει, όσο τα κεράκια συναγωνίζονται την τιμή της τούρτας, τόσο ο Σωκράτης τρώει ήττες από τους Σοφιστές, τόσο ο Μέρφι γλεντάει τον Αριστοφάνη και τόσο το φινάλε των ταινιών του Τιμ Μπάρτον φαντάζει ρεαλιστικό, τόσο συνειδητοποιήσεις ότι ο House ήταν απλά μαλάκας κι ο Ουίλσον είχε το σύνδρομο της Στοκχόλμης.   Λίγο πριν τα 30 συνειδητοποιείς ότι ο Μαγιακόφσκι θα ξεχαστεί, γιατί κανείς πια δεν συγκινείται από την μεγαλύτερη ιστ

5 φορές που γελάσαμε με τον Κυριάκο

Αυτό εδώ το ταπεινό blog παρατηρεί και καταγράφει τις μικρές στιγμές σουρεαλισμού που ζούμε -το γράφει και η περιγραφή άλλωστε- για κακή μας τύχη οι πολιτικοί μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι τους. Από που να αρχίσω και που να τελειώσω; Ρητορική η ερώτηση, από την αξιωματική αντιπολίτευση φυσικά. Ξύπνησα, άνοιξα μηχανικά το facebook κι η αρχική μου σελίδα ήταν γεμάτη από εξωγήινους αγκαλιασμένους με τον Κυριάκο -οκ, το  έ χω  παρακάνει κι εγώ με τα λαικ στις σατυρικές σελίδες-. Αναζητώ στην πάνσοφη google και έρχομαι αντιμέτωπη με το καινούριο διαμάντι « Μου διηγήθηκε λοιπόν ένας ψυχίατρος μία ιστορία, ενός νέου παιδιού, που τον κάλεσε να συνηγορήσει στην  αλλαγή φύλου επειδή ανέβηκε στον Υμηττό και του το είπε   ένας εξωγήινος ». Μετά από αυτό μου ήρθαν μία προς μία όλες εκείνες οι στιγμές που ο πρόεδρος αναφώνησε μετά από όσα είπε «Γιατί γελάτε κύριοι;» Η Πορτογαλία ανήκει στη Μεσόγειο. Παραδέχομαι ότι δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος να κρίνω τις γνώσεις γεω

Σουρεαλισμός κι ελληνική τηλεόραση

Ελληνική τηλεόραση, ένα μέσο που έχει ανοίξει τις στοργικές του φτερούγες για να βρει ο σουρεαλισμός μια ζεστή φωλίτσα να κουρνιάσει. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν ανακαλύψει τη μηχανή του χρόνου και μας κάνουν να τους ζηλεύουμε θανάσιμα για αυτό τους το κατόρθωμα. Εν έτ ε ι  2017 υπάρχουν στην ελληνική τηλεόραση προγράμματα που πρωτοεμφανίστηκαν στις αρχές του 2000. Τα είχαν αφήσει στην κατάψυξη για αρκετό καιρό αλλά τώρα έφτασε η ώρα για την απόψυξή τους. «Ο πιο αδύναμος κρίκος» μεταμφιέστηκε σε « still standing » και τη θέση της βλοσυρής Ακρίτα πήρε η γλυκούλα Μπεκατώρου. Μια μεταμφίεση χειρότερη κι από αυτή της Μαρίας της Άσχημης. Τα Μουσικά ριάλιτι με παίκτες κλεισμένους σε ένα σπίτι έκαναν και πάλι την εμφάνισή τους, χωρίς Αντρέα Μικρούτσικο κι Άσπα Τσίνα -δεν καταλαβαίνω την έκρηξή σου-. Το survivor επέστρεψε δυναμικά, ο Αρναούτογλου αντικαταστάθηκε από τον Τανιμανίδη που με τη σειρά του αντικαταστάθηκε -πάλι- από τον Αρναούτογλου -φαύλος κύκλος λέγεται, θαρρώ-. Όλα