Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιατί Εξάρχεια

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή. 

Έχω ανέβει Αθήνα, δουλειές μετά διακοπών και κανονίζω με μία φίλη να πιούμε ένα καφέ, από αυτούς τους οκτάωρους που θα έπρεπε να πληρώνονται μαζί μ' ασφάλιση.

Φεύγω από το πανέμορφο Κουκάκι -να ‘σαι καλά αδερφάκι που παρέχεις τροφή και στέγη- φτάνω στο μετρό και σε 5 λεπτά, Πανεπιστήμιο. Αθηναίοι, να εκτιμάτε τη συνέπεια  του μετρό!

Μετά από κάμποση ώρα και πολλή ασυνεννοησία (πάνω σ' άφησε το αστικό ή κάτω;  Μπροστά από το Γρήγορη;  Δίπλα στο Σκλαβενίτη; Το Πανεπιστήμιο το βλέπεις; Κοψ' το ευθεία) καταφέρνουμε να βρεθούμε και να πάμε στα μαγευτικά -χωρίς καμία ειρωνεία Εξάρχεια-. 

Μόλις φτάνεις στη Βαλτετσίου κι αρχίζεις να χαζεύεις τους γεμάτους συνθήματα τοίχους -εντάξει, πλήρωσα το τίμημα να εξηγήσω στη φίλη μου  τι σημαίνει αντισπισισμός- είναι σαν να μπαίνουν όλα στη θέση τους, καλός ο ορθολογισμός, αλλά μερικές αύρες έχουν την τάση να τον εκμηδενίζουν. 

Πρώτη στάση το αγαπημένο μου καφέ. Πώς οι τουρίστες επισκέπτονται την Αθήνα για την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα; Εγώ την επισκέπτομαι για τις πολύχρωμες καρέκλες του και για τις ιστορίες που έχει να σου προσφέρει και δε με απογοήτευσε ούτε αυτή τη φορά. 

Οι ιστορίες ποικίλουν κάθε φορά, από μικρές κι ανούσιες, όπως η προσπάθεια της κοπέλας που καθόταν στο δίπλα τραπέζι να κόψει το τσιγάρο, που μου την εκμυστηρεύτηκε, ενώ μου έκανε τράκα λίγο καπνό, μέχρι αυτές που σου δίνουν δύναμη να πιστέψεις σ' ένα καλύτερο κόσμο. 

Όσο λοιπόν, δύο άγνωστα τραπέζια συζητούσαμε για τον γνωστό εθισμό στη νικοτίνη περνάει μια κυρία, που το διαφορετικό της θρήσκευμα ήταν ολοφάνερο, καθώς φορούσε μαντίλα. Oλοφάνερο ήταν επίσης και το γεγονός ότι είχε χαθεί, ψάχνοντας κάτι. Τρεις άνθρωποι από τρία διαφορετικά τραπέζια άφησαν τον καφέ και την κουβέντα τους και σηκώθηκαν για να την ρωτήσουν τι ψάχνει και πώς μπορούν να βοηθήσουν. Αφού με κάποια δυσκολία κατάλαβαν πως έψαχνε τη στέγη κατάληψης προσφύγων και οι τρεις προθυμοποιήθηκαν να την πάνε μέχρι εκεί. Μπορείτε να με χαρακτηρίσετε προκατειλημμένη, αλλά αλήθεια πόσες φορές έχετε δει παρόμοιο περιστατικό σε  άλλη περιοχή; 

Έχοντας καλύψει την ανάγκη για καφεΐνη, έπρεπε να καλύψουμε κι άλλη μία από τις κατώτατες στην πυραμίδα των αναγκών, κατά Μάσλοου, αυτή της τροφής. Ανηφορίζοντας και κατηφορίζοντας για να βρούμε την κατάλληλη για εμάς τροφή, τα Εξάρχεια μας χρωστούσαν μία ακόμα ιστορία, που συγκαταλέγεται στην δεύτερη κατηγορία που αναφέραμε, σ’ αυτές που σε κάνουν να πιστεύεις σε ένα καλύτερο αύριο. 

Η αστυνόμευση στην περιοχή ήταν ανέκαθεν έντονη, ωστόσο τον τελευταίο καιρό έχει ξεφύγει, ειδικά στα στενά που οδηγούν προς το δρόμο που βρίσκεται η κατάληψη στέγης προσφύγων -αυτή που σε πείσμα όλων δεν εκκενώνεται-. Σ’ ένα απ' αυτά τα στενά λοιπόν, περνούσε ένα παιδί κουβαλώντας κούτες που είχαν ως προορισμό το κατειλημμένο κτίριο κι ενώ προχωρούσε βιαστικός, κοντοστέκεται και χωρίς καμία ειρωνεία, απευθύνθηκε στους αστυνομικούς λέγοντας «Καλησπέρα, όλα καλά; Έχει καύσωνα σήμερα, κρατήστε» και τους έδωσε μία εξάδα με νερά, ενώ είχε πλήρη γνώση για το λόγο της ύπαρξής τους εκεί. 

Με περίσσιο οξυγόνο λοιπόν, από αυτό που μοιράζει απλόχερα αυτή η γειτονιά -ναι περί γειτονιάς πρόκειται- κατηφορίσαμε προς την πλατεία για το αγαπημένο μας βιβλιοπωλείο -που είμαι πεπεισμένη ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην αύρα που αναφέραμε προηγουμένως- για να αγοράσω καρτ ποστάλ που μετέπειτα θα μοιράσω σε αγαπημένα πρόσωπα για να τους φέρουν τύχη. 

Εξάρχεια λοιπόν, γιατί όλοι έχουν βαλθεί να μας πείσουν ότι είναι άσχημα και επικίνδυνα.

Εξάρχεια, γιατί σε ένα κόσμο χυδαιότητας, μυρίζουν έρωτα.

Εξάρχεια, γιατί σε ένα κόσμο παραίτησης, μυρίζουν πείσμα.

Εξάρχεια, γιατί η αλληλεγγύη τους -κι οι ιστορίες τους- δε θα τελειώσουν ποτέ!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Λίγο πριν τα 30

Μπορείς να μου πεις τι παθαίνει ο κόσμος λίγο πριν τα 30;  Φταίει το hollywood; Φταίει το 3 κι ο συμβολισμός του, παρόν-παρελθόν-μέλλον -αλήθεια πίστευες θα ασχοληθώ με την Αγία Τριάδα;- Φταίει η δεκαετία των 20 κι όσα μαζεύτηκαν σ' αυτή; Μπορεί να μην ξέρω τι φταίει, αλλά ξέρω γιατί αντιπαθώ τα 30, λίγο πριν τα 30.  Συνοπτικά, γιατί ο ρεαλισμός μου χτύπησε την πόρτα, γιατί σταμάτησα να πιστεύω σε πνεύματα Χριστουγέννων, Άγιο Βασίλη, νόμο αναπλήρωσης, επιστροφή ενεργειών κι όλα τα μεταφυσικά, γιατί όσο αυξάνει η ηλικία, τόσο φθίνει η αντίληψη πως το καλό θα νικήσει, όσο τα κεράκια συναγωνίζονται την τιμή της τούρτας, τόσο ο Σωκράτης τρώει ήττες από τους Σοφιστές, τόσο ο Μέρφι γλεντάει τον Αριστοφάνη και τόσο το φινάλε των ταινιών του Τιμ Μπάρτον φαντάζει ρεαλιστικό, τόσο συνειδητοποιήσεις ότι ο House ήταν απλά μαλάκας κι ο Ουίλσον είχε το σύνδρομο της Στοκχόλμης.   Λίγο πριν τα 30 συνειδητοποιείς ότι ο Μαγιακόφσκι θα ξεχαστεί, γιατί κανείς πια δεν συγκινείται από την μεγαλύτερη ιστ

5 φορές που γελάσαμε με τον Κυριάκο

Αυτό εδώ το ταπεινό blog παρατηρεί και καταγράφει τις μικρές στιγμές σουρεαλισμού που ζούμε -το γράφει και η περιγραφή άλλωστε- για κακή μας τύχη οι πολιτικοί μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι τους. Από που να αρχίσω και που να τελειώσω; Ρητορική η ερώτηση, από την αξιωματική αντιπολίτευση φυσικά. Ξύπνησα, άνοιξα μηχανικά το facebook κι η αρχική μου σελίδα ήταν γεμάτη από εξωγήινους αγκαλιασμένους με τον Κυριάκο -οκ, το  έ χω  παρακάνει κι εγώ με τα λαικ στις σατυρικές σελίδες-. Αναζητώ στην πάνσοφη google και έρχομαι αντιμέτωπη με το καινούριο διαμάντι « Μου διηγήθηκε λοιπόν ένας ψυχίατρος μία ιστορία, ενός νέου παιδιού, που τον κάλεσε να συνηγορήσει στην  αλλαγή φύλου επειδή ανέβηκε στον Υμηττό και του το είπε   ένας εξωγήινος ». Μετά από αυτό μου ήρθαν μία προς μία όλες εκείνες οι στιγμές που ο πρόεδρος αναφώνησε μετά από όσα είπε «Γιατί γελάτε κύριοι;» Η Πορτογαλία ανήκει στη Μεσόγειο. Παραδέχομαι ότι δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος να κρίνω τις γνώσεις γεω

Σουρεαλισμός κι ελληνική τηλεόραση

Ελληνική τηλεόραση, ένα μέσο που έχει ανοίξει τις στοργικές του φτερούγες για να βρει ο σουρεαλισμός μια ζεστή φωλίτσα να κουρνιάσει. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν ανακαλύψει τη μηχανή του χρόνου και μας κάνουν να τους ζηλεύουμε θανάσιμα για αυτό τους το κατόρθωμα. Εν έτ ε ι  2017 υπάρχουν στην ελληνική τηλεόραση προγράμματα που πρωτοεμφανίστηκαν στις αρχές του 2000. Τα είχαν αφήσει στην κατάψυξη για αρκετό καιρό αλλά τώρα έφτασε η ώρα για την απόψυξή τους. «Ο πιο αδύναμος κρίκος» μεταμφιέστηκε σε « still standing » και τη θέση της βλοσυρής Ακρίτα πήρε η γλυκούλα Μπεκατώρου. Μια μεταμφίεση χειρότερη κι από αυτή της Μαρίας της Άσχημης. Τα Μουσικά ριάλιτι με παίκτες κλεισμένους σε ένα σπίτι έκαναν και πάλι την εμφάνισή τους, χωρίς Αντρέα Μικρούτσικο κι Άσπα Τσίνα -δεν καταλαβαίνω την έκρηξή σου-. Το survivor επέστρεψε δυναμικά, ο Αρναούτογλου αντικαταστάθηκε από τον Τανιμανίδη που με τη σειρά του αντικαταστάθηκε -πάλι- από τον Αρναούτογλου -φαύλος κύκλος λέγεται, θαρρώ-. Όλα